Tips om minder aan te komen met de feestdagen
0

Tips om minder aan te komen met de feestdagen

Auteur: Lisette Zwiggelaar Datum: 24 december 2012

Voor veel mensen gevreesde dagen qua overgewicht: de feestdagen. Ze staan weer voor de deur. Hier wat tips om het jaar goed te eindigen qua gewicht, zonder in te hoeven leveren in gezelligheid.

Tip 1: sla geen maaltijden over
Ontbijt en lunch goed met de feestdagen. Sla dit niet over zodat je ’s avonds meer kunt eten. Veel eten zou nooit je doel moeten zijn, maar genieten van het eten!

Tip 2: ga niet met honger op visite
Zorg dat je wat gegeten hebt voordat je op visite gaat. Al is het maar een banaan. Zo ben je minder geneigd een heel pak kerstkransjes of tig oliebollen te eten.


Tip 3: drink veel water
Het lichaam verwart dorst vaak met honger. Als je denkt dat je honger hebt, heb je vaak eigenlijk dorst. Drink daarom regelmatig een glas water (tussen eventuele sapjes en wijntjes door) om vocht aan te vullen. Zo eet je minder tijdens de maaltijden.

Tip 4: begin met salade of soep
Soep en salade is gezond en stilt de eerste honger. Vaak hebben we de neiging te beginnen met de aardappeltjes en een groot stuk vlees, waardoor je te vol zit voor groenten.

Tip 5: stop als je vol zit
Ik weet dat ik deze tip vaak geef, maar hij is zo belangrijk! Leer het punt herkennen waarop je ’s avonds last van je buik krijgt als je door eet. Stop dan dus ook. Vanaf dat punt kan je lichaam het niet goed verteren (dus krijg je buikpijn) en wordt het dus omgezet in vet.

Tip 6: maak ’s avonds een rustige wandeling
Na de maaltijd even rustig uitbuiken en daarna even lekker gaan wandelen. Dit vind ik altijd erg fijn met een (te) volle buik en het is nog gezellig ook, als je met z’n allen gaat.

Tip 7: ontbijt niet met oliebollen op nieuwjaarsochtend
Het klinkt misschien logisch, maar het is een zonde waar ik mij aardig wat nieuwjaarsochtenden aan heb vergrepen. Vries overgebleven oliebollen liever in (ja, dat kan!) zodat je later in het jaar ook nog eens kan genieten van oliebollen!

Door deze tips toe te passen heb je allereerst een minder groot opgeblazen gevoel ’s avonds en kom je minder aan. Doordat je lekker in je lijf zit, kan je ook optimaal genieten van de gezelligheid!

 

Schrijf je in voor de e-mailnieuwsbrief!

Meld je aan en ontvang gratis het e-book "Een beginnersgids, stap voor stap betaalbaar gaan eten".

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

 

Kiwi&zo maakt gebruik van cookies. En dan bedoel ik niet havermoutkoekjes. Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten