Lunchen zonder brood? Dat doe je zo!
0

Lunchen zonder brood? Dat doe je zo!

Auteur: Lisette Zwiggelaar Datum: 29 december 2015

Maandag 4 januari 2016 start de Broodloze Lunches Challenge. Maar hoe doe je dat eigenlijk, lunchen zonder brood? Als je altijd met brood luncht lijkt het misschien heel lastig of ben je bang dat je honger gaat lijden. Maar dat valt reuze mee. Vandaag deel ik mijn tips om broodloos te lunchen.

Maak van groente de hoofdrolspeler
Een salade is een gemakkelijke manier om een lunch zonder brood te maken. Of een stevige maaltijdsoep. Begin met 1 of meer groenten te bedenken, dat maakt het gemakkelijk om een broodloze lunch te maken. Tomaten? Wat dacht je van tomatensoep of een Italiaanse salade. Gazpacho kan ook nog! Bij doperwten denk ik aan een pastasalade of erwtensoep ( ok, dat is met spliterwten). Bij ui aan een Spaanse tortilla (gevulde omelet). Probeer het maar eens!

banner broodloze lunches


Zorg voor handige lunchboxen
Laten we eerlijk wezen, de meeste mensen lunchen niet dagelijks thuis. Dus is het handig om de broodloze lunches mee te nemen. Tegenwoordig zijn er heel veel handige lunchboxen op de markt voor broodloze lunches. Wat dacht je van deze?

[bol_product_links block_id=”bol_5681986345923_selected-products” products=”9200000038617157,9200000038617151,9200000015484223″ name=”broodloze lunches” sub_id=”broodloze lunches” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Vult het voldoende?
Je lunch kan nog zo gezond zijn, als het niet voldoende vult en je daardoor in no time ongezonde snacks gaat eten die je normaal gesproken niet eet, schiet je er weinig mee op. Zorg dus dat je lunch voldoende vult. Allereerst door een portie groente toe te voegen, want vezels verzadigen. Voeg gezonde vetten toe zoals olijfolie, noten, zaden, gerookte zalm of avocado. Vergeet ook een goede eiwitbron niet zoals eieren of tonijn. Mocht je, zoals ik, er voor moeten oppassen dat je afvalt, voeg dan ook een zetmeelbron toe zoals (zoete) aardappels, rijst of quinoa. Ook mensen die veel sporten en kinderen hebben baat bij een zetmeelbron bij elke maaltijd.

Wees eerlijk tegen jezelf
Ben je zo iemand die ´s ochtends tig keer snoozed, vervolgens wat te ontbijten voor onderweg meegrijpt en moet rennen om op tijd te komen? Maak dan in het weekend of de avond ervoor de lunch klaar, en doe dit niet ’s ochtends. Heb je regelmatig niks in huis aan boodschappen en eet je dus een broodje van het tankstation? Bedenk jezelf dan op vrijdag wat je wilt gaan lunchen komende week en haal op zaterdag daar alle boodschappen voor in huis (denk dus ook na over de houdbaarheid van de ingrediënten).

Meer inspiratie nodig?
Mocht je graag een volledige handleiding willen met veel recepten, dan is mijn boek “Broodloze lunches om mee te nemen” iets voor jou! Bestel hem direct, zodat je de hele Challenge er profijt van hebt.

Schrijf je in voor de e-mailnieuwsbrief!

Meld je aan en ontvang gratis het e-book "Een beginnersgids, stap voor stap betaalbaar gaan eten".

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

 

Kiwi&zo maakt gebruik van cookies. En dan bedoel ik niet havermoutkoekjes. Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten