Rauwkost als tussendoortje
2

Rauwkost als tussendoortje

Auteur: Lisette Zwiggelaar Datum: 3 maart 2017

Ik ben er weer klaar voor om actiever bezig te gaan met een gezonde levensstijl en dus ook bloggen op Kiwi&zo! Afgelopen maand ben ik druk geweest om Kiwi&zo als bedrijf af te bouwen. De webshop is leegverkocht en gesloten. De laatste dingetjes moeten nog gebeuren als de zakelijke rekening opzeggen. En nu heb ik er weer echt zin in om stapje voor stapje mijn levensstijl gezonder te maken. Ja, het is al aardig gezond, maar ik heb nog zat ideeën!

Stap 1: groente

Bij elk verbeterplan begin je met de kleinste stapjes die het meeste effect hebben. En als je gezonder wilt eten is dat altijd: meer groente eten. Pas als je elke dag (ellukuh, dus ook op patatdag en dergelijke) minimaal 250 gram groente eet, maar liever nog 500 gram, hoef je wat mij betreft pas na te gaan denken over de volgende stap.

Bakje rauwkost

Dat wil ik praktisch gezien gaan invullen door elke dag een bakje rauwkost mee te nemen naar het werk en ook thuis rauwkost tussendoor te eten. Denk aan:


  • snoeptomaatjes
  • cherrytomaatjes
  • plakjes komkommer
  • snoepkomkommer
  • radijs
  • reepjes paprika
  • snoeppaprika’s
  • worteltjes

Uiteraard is dit extra op de avondmaaltijd, dus geen vervanging.

Foodpreppen

Afhankelijk van de keuze aan rauwkost kan dit zelfs voor meerdere dagen gemaakt worden zoals je op de foto ziet. Zeker als er geen mes aan te pas gekomen is zoals bij de snackgroentes, radijsjes en kleine worteltjes is het meerdere dagen houdbaar in de koelkast als je het over bakjes verdeeld. Uiteraard kan ik, wanneer foodpreppen er weer eens bij in geschoten is, ook ’s ochtends nog wat rauwkost in een bakje doen.

Simpel toch?

Nee, dit is geen drastische verandering. Geen crashdieet, geen dure superfoods. Gewoon iets wat ik met de standaard boodschappen mee ga nemen en als extra tussendoortje ga eten. En juist dat is waarom dit soort kleine stapjes zo goed werken. Creëer nieuwe gewoontes en voor je het weet eet je moeiteloos gezond.

Schrijf je in voor de e-mailnieuwsbrief!

Meld je aan en ontvang gratis het e-book "Een beginnersgids, stap voor stap betaalbaar gaan eten".

2 reacties op “Rauwkost als tussendoortje

Plaats een reactie
  • Sanne

    Heerlijk, een beetje rauwkost!
    Ik neem nu vaak 2 of 3 winterwortels mee naar m’n werk, heerlijk knabbelen. Ik had geen idee wat dat eigenlijk woog, het bleek ruim 200 gram te zijn! Net als wat plakjes komkommer en wat tomaatjes, je zit zomaar op een flink gewicht.
    Die snoepgroenten vind ik zó duur, ik koop ze niet zo vaak. Hoewel ze wel ideaal zijn 🙂
    Volgens mij zijn ze vrij gemakkelijk zelf te kweken, wil ik gaan proberen.
    Vorig jaar heb ik plakjes komkommer, plakjes wortel en uienringen gefermenteerd. Heel simpel, en ontzettend lekker. En ontzettend gezond 🙂


    13 maart 2017 om 12:15 | Beantwoorden
    • Lisette Zwiggelaar

      wat een goed idee van het fermenteren zeg! Rauwkost weegt inderdaad veel als je het vergelijkt met andere groentes, erg handig. Snoepgroente haal ik eigenlijk ook nooit, soms de tomaatjes. Maar een stuk komkommer afsnijden vind ik niet veel meer werk.


      13 maart 2017 om 20:46 | Beantwoorden

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

 

Kiwi&zo maakt gebruik van cookies. En dan bedoel ik niet havermoutkoekjes. Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om je de beste surfervaring te bieden. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van jouw cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ben je akkoord met deze instellingen. Het is zo ingesteld dat je deze melding slechts 1x per maand te zien krijgt nadat je op accepteren geklikt hebt, omdat ik weet hoe irritant deze cookie-meldingen zijn. Helaas is het wettelijk verplicht om je hier mee lastig te vallen.

Groetjes, Lisette

Sluiten